Goede hydratatie

Hydratatie en slaap; Heel belangrijk voor je herstel!

Ik kwam dit weekend een ontzettend informatief filmpje tegen van meervoudig Crossfit Games deelnemer en Crossfit Verve eigenaar Matt Chan tegen op youtube. Matt geeft tijdens een ‘Crossfit Competitors Course’ een masterclass over voeding, waarin hij aangeeft dat hydratatie en slaap ontzettend belangrijk zijn voor je herstel.

Als je ’s morgens wakker wordt, je gaat op de weegschaal staan, je bent wat gewicht kwijt en als je plast is je urine donkergeel? Dan verloopt je herstel waarschijnlijk niet ideaal. Voor een goed herstel zijn slaap en vooral goede hydratatie ontzettend belangrijk. Als je een¬†kilo lichter bent wanneer je opstaat, dan ben je dus ook een kilo vocht en dus een kilo herstellend vermogen kwijt.¬†Probeer daarom een balans te vinden voor wat goed werkt voor jou; als je teveel drinkt herstel je niet goed omdat je de hele nacht naar de WC moet, maar van te weinig drinken krijg je bovenstaande problemen. Een goede hydratatie richtlijn is ongeveer 3 liter water per dag. Maar alleen water drinken zorgt er ook voor dat er veel voedingsstoffen en elektrolyten verloren gaan, dus in plaats van alleen een glas water doe je er een schepje Coco Hydro Sport bij en zorg dat je alle vitaminen en mineralen in je lichaam krijgt die je nodig hebt!

Bekijk het hele filmpje hier: